jurgen

Voorzitter van de Vlaamse Terrarium Vereniging

Jurgen werd in 1994 één van de eerste bestuursleden van OTV Anolis, de terrarium vereniging waaruit de Vlaamse Terrarium vereniging is ontstaan.

Niettegenstaande hij in al die jaren tal van verschillende reptielen en amfibieën heeft verzorgd, gaat zijn voorliefde uit naar Phelsuma- en Chamaeleon soorten.

Op vlak van het verenigingsleven is hij vooral de stuwende kracht achter de organisatie van de reptielenbeurzen. De beurzen te Dadizele (april) en Lebbeke (november) zijn tot buiten onze landsgrenzen dan ook gekend voor hun gezelligheid en het ruime aanbod dat je er kan vinden.

Verder wil Jurgen vooral de nadruk leggen op het positief promoten van de terrarium hobby. Er zij nog te veel individuen die de media (willen) halen, door reptielen op een verkeerde manier voor te stellen. Via de vereniging kaarten we dit aan en proberen we dit op te lossen. Alleen het verantwoord houden van onze dieren kan onze hobby in stand houden!

Gegevens :

9280 Lebbeke